Personvernserklæring
PERSONVERNSERKLÆRING
Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i Furelli AS, heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.
Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlene for behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.
Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.
Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd.
Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen.
Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.
Behandlingsansvarlig:
Furelli AS
Fjordavegen 230
6817 Naustdal
E-post: kundeservice@gatestrek.no
Telefon: +47 94214040
Personvernombud: Rune Furelid
E-post: kundeservice@gatestrek.no
Telefon: +47 94 21 40 40
Opplysninger som innhentes
Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.gatestrek.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, meldinger eller når du bruker våre tjenester.
Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?
Vår ehandelsplattform er levert av Shopify og data lagres i deres skytjenester.
Underleverandører
Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres
JEK Regnskap:
Vi bruker JEK Regnskap til føring av regnskap. Her føres kundeordrer for avstemming
Vipps:
Om en betaler med Vipps i nettbutikken vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.
Klarna:
Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.
Google Analytics:
Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.
Google Ads:
Vi benytter Google Ads for annonsering, og konverteringssporing innenfor Google Ads sit' rammeverk. Google konverteringssporing er et analyseverktøy fra Google Inc. (1600 Ampitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; “Google”).
Når du klikker på en annonse på Google så lagres en det informasjonskapsel (cookies) på din data.
Denne cookien utgår etter 30 dager, inneholder ingen personopplysninger og kan ikke brukes for å spore deg som unik person
Shopify:
Vi bruker Shopify i nettbutikken. Informasjon relatert til din ordre lagres i deres system.
Quickpay og Clearhaus:
Om en betaler med Vipps, Visa eller Mastercard i vår nettbutikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til Clearhaus via quickpay for behandling av betalingen.
NETS:
Om en betaler med Vipps, Visa eller Mastercard i vår nettbutikk vil personlig informasjon som kortnummer sendes til NETS for behandling av betalingen.
Bring/Posten:
Om vi skulle benytte Posten eller Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer, e-post og adresse.
Kommunikasjon gjennom e-post og sms:
Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn,en forlatt handlekurv, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.
Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.
Innsyn og retting:
Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til kundeservice@gatestrek.no . Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.
Oppbevaring og sletting:
Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer.
Informasjon om bruk av informasjonskapsler.
En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.
Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.
Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.
Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester
Bruk av våre butikkløsninger
Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.
Bruk av Klarna Checkout
Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på klarna.no
Google Analytics
Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.
Google Ads
Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Facebook Pixel
Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Samtykke i bruk av informasjonskapsler
I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr
Furelli AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling, dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikken selv om de er utsolgt. I de tilfeller, blir din ordre kansellert og du vil få beskjed fra vår kundeservice.