Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

1. GENERELT

Ved å gjennomføre et kjøp på www.gatestrek.no inngås det avtale mellom selger Furelli AS (org nr 990 906 114) og deg som kjøper.

Furelli As inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Furelli AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms og kunstavgift. Kunst er fritatt fra moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

2. BETALING

Du kan betale med Visa og Mastercard. Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna. Du kan også betale med Vipps.  

3. FRAKT OG LEVERING

Vi benytter Bring via Posten til de fleste forsendelser. Alle pakker er automatisk forsikret for inntil 10.000 norske kroner. Der kommer også sporing med på forsendelsen slik at du kan følge med når pakken din er på veg til deg. Dersom en forsendelse er spesielt kostbar, fra 10.000 kroner og oppover vil våres egen forsikring dekke forsendelsen inntil 100.000 norske kroner. 

Vi behandler alle ordrer manuelt og bildene blir behandlet, signert og nummerer )(om det er trykk) og pakket forsvarlig enten i hardcover rull eller i trekasse for store oljemaleri som skal sendes ferdig oppspent. Dette vil da bli avtalt direkte med kunde i hvert enkelt tilfelle om nødvendig. 

  • Fraktkostnad for trykk sendt i rull til Norsk adresse 149 norke kroner.
  • Frakt for trykk sendt i rull internasjonalt er 490 norske kroner.
  • Frakt for maleri i rull til Norsk adresse er 490 norske kroner.
  • Frakt for maleri i rull internasjonalt er 1.500 norske kroner.
  • Frakt for maleri i kasse til Norsk adresse er 
  • Frakt for maleri i kasse internasjonalt er 7.000 norske kroner.
  • Leveringstid: normalt 12-17 dager.
  • Leveringsmåte: Til hentested i de fleste tilfeller.

SPORING AV PAKKEN

Vi tilbyr sporing på alle pakker til norsk adresse. Du får tilsendt sporingsnummer straks pakken er registrert ved Bring via posten.no

KUNDENS ANSVAR FOR RIKTIG ADRESSE OG FOR Å HENTE SIN PAKKE. 

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes i utlandet innen de neste 4 virkedagene og går inn i et lukket ordresystem. Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. 

Om du er usikker på hvilken adresse du er registrert med, kan du sjekke det her: Mine adresser 

Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken på utleveringssted og eventuelt i noen tilfeller i sin postkasse når den er levert. Husk at du må hente pakken din innen 7 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (Se 4)  

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen fristen blir returnert. For alle ordrer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift på 250,-. Vi kansellerer også ordren når den er returnert.

Alternative forsendelsemetoder

  • Vi har ulike satser for frakt alt etter om det er i Norge, internasjonalt, trykk eller maleri. Denne har fast rate og dukker opp som eneste alternativ.
  • Husk legitimasjon/fullmakt for uthenting av alle type ordre. 

3.1 Forsinket levering

Ved forsinket levering har kunde rett til til å heve kjøp. Dersom leveringen går langt over estimert leveringstid kan du benytte deg av retten til å heve kjøpet. Send da ordrenummer til oss så skal vi bistå med å heve ordren. 

 

4ANGRERETT

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Du trenger ikke å oppgi noe grunn. Selv om vi håper du er fornøyd med varen din og vi gjør vårt ypperste for at kvaliteten på produktet skal være godt nok.

REKLAMASJON & RETUR

 BYTTE VARE: (GRATIS)

Eventuelle krav om feiltrykk, skadde eller defekte varer må sendes inn innen 14 dager etter at produktet er mottatt. For pakker som er tapt under frakt, må alle krav sendes inn senest 14 dager etter forventet leveringsdato. Krav som anses som vår feil, dekkes på våre kostnader.

Hvis du eller dine kunder oppdager et problem med produktene eller noe annet i bestillingen, vennligst send inn en rapport om problemet til kundeservice@gatestrek.no

KONTAKT OSS FØR RETUR AV VAREN FOR RIKTIG RETURADRESSE
Det er viktig å sende oss melding før du skal returnere varen med kopi av ordren, slik at vi kan supplere deg korrekt returadresse før du sender varen i retur.

Når vi mottar en returnert forsendelse, vil du motta en automatisert e-postmelding. Uavhentede returer doneres til veldedighet etter 30 dager. Hvis du ikke kontakter oss for å få korrekt returadresse før du returnerer, vil du være ansvarlig for eventuelle returnerte forsendelser du mottar. Årsaken til dette er at varen kan sendes fra enten Latvia eller Spania og noen ganger Kina. Og da må vi koble varen med korrekt utsender slik at den kommer tilbake til rett plass.

Kontakt oss ved retur så sender vi deg korrekt informasjon.

Når varen er registrert returnert til korrekt adresse vil denne krediteres og refunderes.

Returgebyret er på 149,- (returporto) på trykk, 490,- for malerier i rull og 1.500,- for trekasse til Norsk adresse.

Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til returadressen du får. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Vi anbefaler at du sender med sporing slik at du er forsikret.

RETUR OG ANGRERETT

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, som for noen få varen kan være tilfelle, så starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.

Ved retur legger du ved kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer denne sammen med varen(e).

RETURNERE VARE: (149 KRONER I RETURPORTO for trykk)

1: Send oss melding på kundeservice@gatestrek.no og få tilsendt korrekt returadresse.
2: Retur instruksjoner vil bli sendt til deg på epost. Send oss da sporingsnummer slik vi kan spore returpakken da det blir ditt ansvar at returen ankommer korrekt adresse. 

3: Når vi får din bestilling i retur krediteres kjøpet. 

Du får en bekreftelse på e-post så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 10 dager.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
 

Returadresse: suppleres når du sender oss kopi av ordren på epost: kundeservice@gatestrek.no

 

Kan jeg bytte til en annen vare?
Vi har hittil ingen ordning for bytte til andre varer i sortimentet.

Kan jeg bytte til en annen vare?
Vi fasiliterer ikke bytte av varer.

Koster det noe å gjøre en retur?
Det koster 149,- å returnere trykk i rull. Ved reklamasjoner der det er feil eller mangler med varen blir du ikke belsastet for returporto. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss. Vi anbefaler at du sender returen med sporing for å være forsikret.

Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-10 virkedager etter vi har mottatt din returpakke.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Bankkort/Klarna/Vipps, og du kan forvente at det tar mellom 1-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet Klarna-faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna ( https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/ ) kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (149,- for trykk).

Reklamasjon
Hvis det er en feil/mangler med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice@gatestrek.no slik at vi kan sende deg informasjonen du trenger for å gjennomføre reklamasjonen. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen du ønsker på lager.

4.1 TILBAKEBETALING

Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for vare(ne) senest 14 dager etter at de er mottatt. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura eller kort-betaling. Dersom du har betalt med Vipps kan du ta direkte kontakt med oss på kundeservice@gatestrek.no . Vi kan også svare på generelle spørsmål knyttet til tilbakebetaling. 

Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. 

4.2 BYTTERETT

Vi fasiliterer ikke bytte av varer. Da må du benytte deg av angreretten din og da heller legge inn ny ordre på et annet produkt du heller vil ha. Og så behandler vi retur av varen som normalt.

Husk at fristen er på 14 dager.

Vi står fritt til å sende deg tilbake varen dersom fristen er utgått.

4.3 REKLAMASJON OG GARANTI

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjelden i Norge og etter norsk lov. Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen ved å sende oss en e-post med bilder av varen. Vi tar reklamasjoner og garantisaker videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle.

Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte kundeservice@gatestrek.no 

Furelli AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

5. KORREKT VARELAGER

Da vi benytter on demand produksjon så betyr dette at vi slipper å føre varelager.

6. KOMMUNIKASJON

Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. Les vår personvernserklæring.

 6.1 Kundeservice

Furelli AS besvarer alle henvendelser om kjøp og bestillinger innen 10 dager senest.